donderdag 21 april 2016

Onrust

Door Bart XIII

Vandaag een nadeel aan cohousen ontdekt...

Zoals ik nu woon, ben ik al 18 jaar eigenaar en uitvoerder.
Met de komst van de eerste zon krijg ik zin om weer in mijn huisje te werken. Betonplaten gieten, oude koterij afbreken, etc. Heel technische dingen allemaal.
Dat zouden eigenlijk nutteloze projecten zijn omdat het huis binnenkort toch verkocht wordt.

Dus even rondgekeken of ik me binnen het cohousingproject wat nuttig kon maken. Dat bleek wel, maar niet zoals ik gedacht had.

Ik schrijf nu blogs 😕

Dit alles resulteerde in nogal wat onrust in mijn geest.
Nu, uiteindelijk besef ik ook wel dat er nog bijzonder veel praktische en technische dingen zullen moeten worden uitgevoerd en dat het allemaal wel in orde zal komen. Maar op eigen houtje iets uitvoeren is er voorlopig niet bij. 

Ik kan me wel voorstellen dat leden die al langer in de groep zitten,  dit soort energievragende onrust al langer ondergaan. Chapeau.

Ik heb mijn onrust bestreden door nog eens naar de bouwgrond te fietsen en me voor te stellen hoe het leven er daar zal uitzien. Vervolgens ben ik met vrouw en kind wat in de natuur gaan wandelen en heb mij een lekker frisse pint laten smaken.

Toen ik mij inschreef mailde ik het volgende naar 1 van de leden van de groep.

"Wij hebben hier het gevoel dat we onze trossen losgegooid hebben en uit een veilige haven op avontuur vertrokken zijn. Dromend van een beter leven ter bestemming varen we verder terwijl de kade kleiner wordt."

Onrust is normaal op een oceaan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten